duminică, 24 martie 2013

Conferința Națională „Criminalistică și Criminologie”- Day 2.

Care-i faza cu frigul ăsta cretin? Frig afară, frig în Aulă.Bun, trecând peste nemulțumirile mele constate legate de frigul de afară, Conferința de azi a fost foarte interesantă. Au fost trei speakeri: dl.Alexandru Jianu- psiholog militar, colonel la Statul Major general, dl.Gabriel Țîru- Director al Institutului de Criminalistică din România si dl.Ion Duvac- Vicepreședinte al Asociației de Psihologie aplicată în domeniul securității naționale din România.

Primul speaker a fost punctual, deși restul participanților nu.Domnul Alexandru Jianu a ajuns la 12.00, dar a așteptat pe scenă până când s-au adunat în sală toți cei ce nu au un ceas.Serios și sobru la început, ne-a făcut să zâmbim de câteva ori bune până la sfârșitul discuției, spun discuție pentru că ne-a încurajat să îl întrebăm orice pe parcursul prezentării sale.Ne-a povestit despre rolul unui psiholog în cadrul militar, care sunt etapele testării celor care vor să intre în forțele armate și multe altele legate de meseria sa. Ce mi-a plăcut mult a fost faptul că ne-a spus două secrete ale vieții. Primul era legat de a nu face greșeala să le spui oamenilor ceea ce nu vor sa audă. A spus că pentru o relație ok, ar trebui să le spui oamenilor ceea ce vor să audă. Nu sunt neapărat de acord, dar mi se pare interesant.Al doilea secret este legat de încredere .Pe ăsta îl țin pentru mine.
A spus ceva ce mi-a plăcut mult:”Cei ce știu ce vor, vor pune bazele pentru a ajunge acolo. Cei ce nu știu ce vor, bâjbâie în întuneric.”

Al doilea speaker și preferatul meu a fost Gabriel Țîru.Încă de la început ne-a rugat să nu îl fotografiem, înregistrăm și să nu transmitem informația mai departe. O să-i respect cerința, dar în schimb o să spun ce anume mi-a plăcut atât de mult. Prezentându-ne informații despre Institutului de Criminalistică din România și despre meseria de criminalist, m-am simțit ca într-un episod din Minți Criminale, ceea ce m-a încântat extrem de mult.Chiar dacă multe procedee de găsire prin baza de date sunt exagerate în Minți Criminale, toate informațiile despre profilul criminalilor sunt adevărate. În timp ce ne povestea despre diverse chestii, mi-am dat seama că eu știu deja toate astea din serial. Good. Mi-a plăcut pasiunea cu care vorbea despre meseria lui, mi-a plăcut da-ul hotărât și prompt cu care a răspuns la întrebarea: dacă ați putea s-o luați de la capăt, ați alege tot meseria asta? A părăsit scena în aplauze furtunoase.

După o pauză scurtă, a urmat și al treilea speaker, Ion Duvac, care ne-a povestit niște chestii amuzante la început.Acesta a pus bazele specializării de Psychological Profiler in România, specializare ce se poate folosi în mai multe domenii.Ceva în genul Lie to me. Domeniile variază de la afaceri,la politică și bineînțeles, criminalistică și terorism.


Stresanți au fost, din nou, participanții, care se tot plimbau pe uși, care scăpau telefoane din minut în minut, care părăseau sala la nici 5 minute de la începerea prelegerii unui speaker, lucru ce mi se pare penibil și de prost gust.

Am stat de la 12 până la 19 de bună voie și nesilită de nimeni duminica în facultate și nu regret absolut deloc.Deci da, a fost un weekend extrem de bine folosit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu